In gemoedelijke sfeer staan wij met passie, betrokkenheid en deskundigheid als behandelaars voor u klaar!

Bij Praktijk Den Hoogen hebben we een aantal huisregels opgesteld, deze zijn terug te vinden in het huishoudelijk reglement.

| Naam | BIG nummers |
| Marjan van Delst | 89045983204 |
| Harm Kuijpers | 89920088604 |
| Floor van Grinsven | 89935347904 |
| Kim Keeling | 49060148604 |
| Anouk Willems | 79928048004 |

Klachtenregeling KNGF
Onze fysiotherapeuten oefenen hun vak zo goed mogelijk uit en proberen u zo goed mogelijk te behandelen.
Heeft u toch een klacht over de behandeling dan is het goed om dit kenbaar te maken, voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.
U kunt in eerste instantie een gesprek aangaan met uw behandelend fysiotherapeut of, als u dat prettiger vindt, met een andere therapeut of een medewerker van onze praktijk.
Ook kunt een e-mail of brief sturen om uw ervaring kenbaar te maken.
Vanzelfsprekend gaan wij zorgvuldig om met uw klacht en proberen deze naar tevredenheid op te lossen.
Levert een bemiddelingsgesprek niet het gewenste resultaat op dan kunt u ook een klacht of opmerking indienen middels een klachtenprocedure.
Fysio- en manuele therapie van Delst BV is aangesloten bij de klachtenregeling van het KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie). Mochten wij uw klacht als zijnde Fysio- en manuele therapie van Delst BV niet naar tevredenheid kunnen oplossen? Of wilt u uw klacht bij voorkeur melden bij een onafhankelijke partij dan kunt u dit doen bij het KNGF. Zij beschikken over een onafhankelijk klachtenfunctionarissen om samen met u en ons uw klacht te bespreken en naar een passende oplossing te zoeken.
Klachten over uw behandeling of bejegening zullen worden behandeld conform de richtlijnen van het KNGF. De folder hierover is te vinden in de wachtruimte. Wij maken gebruik van de klachtenregeling via KNGF: het meldingsformulier klachten.
Daarnaast voldoen wij aan de verplichtingen die de wet kwaliteit klachten geschillen zorg (WKKGZ) aan ons stelt
De “formele” klachtenprocedure voor fysiotherapie
1. Levert een gesprek over uw klacht met de behandelend fysiotherapeut niet het gewenste resultaat op, dan kunt u in eerste instantie een bemiddelingsgesprek aanvragen bij het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF).
2. Levert deze bemiddeling niets op of wilt u bij voorkeur een gesprek met iemand anders dan de behandelend Fysiotherapeut, dan kunt u het Informatie- en Klachtenbureau (IKG) inschakelen.
3. Indien bemiddeling niet het gewenste resultaat oplevert dan kunt u overgaan tot het indienen van een “formele” klacht.
Hiervoor zijn 2 instanties, met verschillende bevoegdheden:
– Via de klachtencommissie van het KNGF
– Via de commissie van toezicht van het KNGF
U dient uw klacht in alle gevallen schriftelijk in te dienen. Ook kan iemand anders namens u een klacht indienen. Anoniem een klacht indienen is niet mogelijk. De behandeling van de klacht is kosteloos.
Meer informatie of een klacht indienen?

Behandelovereenkomst
Dit gedeelte van de website is bedoeld om u te informeren over de gang van zaken rondom uw fysiotherapeutische behandeling.
Wij gaan er vanuit dat u zich kunt vinden in deze voor ons gebruikelijke wijze van werken en hopen op een prettige samenwerking met u.
Bij de eerste afspraak met uw therapeut komt de behandelovereenkomst tot stand. De behandelovereenkomst is de overeenkomst tussen de therapeut en de patiënt waarin wordt afgesproken dat de therapeut de fysiotherapeutische handelingen als screenen, onderzoeken, adviseren en het uitvoeren van het behandelplan mag toepassen met als doel aan de hulpvraag van de patiënt te voldoen. Wanneer de therapeut verwacht u niet of niet verder te kunnen helpen, dan zal de therapeut dit met u bespreken. Indien gewenst zal de therapeut u, voor zo ver mogelijk en met behoud van keuze vrijheid in therapeut, behulpzaam zijn bij het vinden van andere mogelijkheden van hulpverlening. Daarnaast maken de onderstaande beschreven huisregels, rechten en plichten en betalingsvoorwaarden onlosmakelijk onderdeel uit van de behandelovereenkomst.
Huisregels
Binnen de praktijk dient een ieder zich volgens de algemeen geldende normen en waarden te gedragen.
In de praktijk mag niet worden gerookt.
De praktijk is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor verlies of diefstal van eigendommen in en / of buiten het pand.
U wordt verzocht bij iedere behandeling een handdoek en uw afsprakenkaartje mee te nemen.
Afspraken die niet kunnen worden nagekomen dienen uiterlijk 24 uur voor aanvang van de behandeling te worden afgezegd. Bij het niet of niet tijdig afzeggen van de afspraak wordt het volledige tarief van de voorgenomen behandeling bij u in rekening gebracht.
Apparaten en oefenmaterialen moeten zorgvuldig worden gebruikt en schoon achtergelaten worden.
De praktijk aanvaart geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel van patiënten, welke zich niet hebben gehouden aan de instructies van het personeel.
In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instanties (brandweer, politie, ambulance) op te volgen.
Rechten en plichten
In ons streven naar een optimale behandeling hebben wij als zorgverlener en u als patiënt een aantal rechten en plichten. Hierop is de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) van toepassing. Enkele belangrijke bepalingen zijn: informatieplicht, toestemmingsvereiste, recht op privacy (zie privacyreglement), recht op inzage dossierplicht, geheimhoudingsplicht, goed hulpverlenerschap. Daarnaast hebben wij een aantal plichten en u als patiënt een aantal rechten met betrekking tot ‘het verwerken van persoonsgegevens’ hierop is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing.
Verwachtingen
Wij vragen u:
de therapeut duidelijk en volledig te informeren, zodat hij een goede diagnose kan stellen en u een goede behandeling kan geven.
de adviezen van de therapeut op te volgen, zoals het oefenprogramma voor thuis.
de reacties op het onderzoek / de behandeling terug te koppelen aan uw therapeut. Hierdoor krijgt de therapeut meer zicht op uw klachten en kan hij u beter adviseren / begeleiden / behandelen.
de persoonlijke hygiënische regels in acht neemt en zorg te dragen voor een goede lichaamsverzorging.
geheimhouding en respect voor de persoonlijke levenssfeer van uw therapeut.
klachten over uw behandeling of bejegening door uw therapeut of een van de andere medewerkers in eerste instantie bespreekbaar te maken met uw therapeut.
Van de therapeut mag u verwachten dat:
hij u zo goed mogelijk informeert en behandelt.
onderstaande privacyregels worden nageleefd.
Wij voldoen aan de verplichtingen die de wet kwaliteit klachten geschillen zorg (WKKGZ) aan ons stelt.
Daarnaast voldoen wij aan de wet op geneeskundige behandelovereenkomst (WGBO).
Voor meer informatie over het WGBO verwijzen we u naar de volgende website.

Fysio- en manuele therapie van Delst BV hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In dit privacybeleid willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.
Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Fysio- en manuele therapie van Delst BV houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
Als Fysio- en manuele therapie van Delst BV zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van ons privacybeleid, of in algemenere zin, vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via de contactgegevens onder aan dit document.
Het hele privacy policy document kunt u hier downloaden.
Heeft u vragen over dit document, neem gerust contact op middels ons contactformulier.
Mocht u nog vragen hebben over de algemene informatie van Praktijk Den Hoogen dan kunt u altijd contact opnemen middels: